Uit onderzoek van RTL Nieuws blijkt dat schoolstress onder jongeren in 15 jaar meer dan verdubbeld is. De jong volwassenen willen ouders niet teleurstellen. Er zit veel druk op leerlingen om te presteren. Er bestaat een beeld dat een hoger niveau beter is. Soms ervaren ze ook studiekeuze als een grote druk. Alsof je voor de rest van je leven moet kiezen. 

Heeft jouw kind ook veel stress vanwege school. De bach bloesems kunnen hier een goede ondersteuning van binnenuit bieden. Neem bijvoorbeeld de remedie Elm – deze bloesem is voor als je je tijdelijk overbelast voelt en erg veel stress ervaart. De druk is te hoog en je voelt de verantwoordelijkheid zwaar drukken. Gentian is voor diegene die de moed opgeeft na een tegenslag. Je hebt bijvoorbeeld een keer een toets verknald en bent nu bang dat je de volgende keer weer zult falen. Gentian zorgt ervoor dat je weer gaat geloven in jezelf en dat je deze keer wel zult slagen. 

White chestnut is voor leerlingen die teveel denken en zich zorgen blijven maken. Zo blijven bepaalde gesprekken in hun hoofd hangen. Pine is voor als je de lat te hoog legt en als je je snel schuldig voelt. Je hebt een slecht geweten en zegt vaak Sorry. Ook Larch is een prima remedie. Met deze bach bloesem groeit je zelfvertrouwen en het gevoel dat je het wel kunt.

Heb jij moeite met studie- of beroepskeuze. Neem dan Wild Oat. Dit is voor leerlingen die niet kunnen kiezen. Er zijn teveel keuzes en je ziet door de bomen het bos niet meer. Met Wild Oat krijg je meer doelgerichtheid en wordt duidelijker wat de hoofdzaak is en wat bijzaak. 

Je mag tot 6 remedies mengen in 1 mix. Heb je moeite om voor jezelf iets samen te stellen dan is er de mogelijkheid om een email consult te bestellen. Vul het formulier in en je krijgt binnen een paar uur antwoord wat de juiste mix voor jou is. Je kunt ook een kant en klare mix 33 bij Stress bestellen. Deze mix helpt om gevoelens van spanning en nervositeit los te laten. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *